3 vigtige pointer fra Clever Content Conference 2016

Den 5. – 6. april 2016 deltog jeg i Clever Content Conference 2016 i København.

Med deltagende såsom Michael Brenner, Marty Muse og VaynerMedia, var der nogle tunge drenge til stede indenfor Content Marketing-feltet.

Jeg vil gerne dele tre ting med jer, som jeg har kunnet tage med mig fra konferencen. Og så er der nogle grafiske referater som jeg lavede under konferencen i slutningen af indlægget.

1. Agil Content Udvikling

Hvis du ikke allerede bruger data til at optimere dit content allerede, så skal du igang med at gøre det NU! Test dit content, se hvilket content der klarer sig godt og brug den feedback til at optimere og udvikle dit andet content. Den her formel vil ændre sig løbende afhængig af dine kunder, eller dit publikums behov, så du skal hele tiden checke op på dit content og revidere det efter behov.

2. Fokuser på forbrugeren

Tilsyneladende er der stadig firmaer i 2016 som kæmper med den virkelighed som moderne marketing befinder sig i. Vi bliver nødt til at holde op med at være i vejen for det som er forbrugerens interesse med reklame, pop-ups etc. Istedet skal vi VÆRE det som forbrugeren interesserer sig for. Det betyder at du skal bruge tid og resurser på grundigt at undersøge de ønsker og behov som dine målgrupper rent faktisk har.

3. Data skal drive dine handlinger

En hovedpointe i VeynerMedias præsentation var at tage subjektiviteten ud af kreativiteten. Med den data om forbrugernes respons som er tilgængelig for os på alt content, så kan vi argumentere med dataen som opbakning til vores synspunkt. Det betyder at hvis din chef siger: “jeg kan ikke lide den farve”, så kan du fortælle ham/hende at den grønne der faktisk klarede sig bedst og fik flest interaktioner hos målgruppen. Det betyder (som også nævnt i punkt 1) at data ikke bare skal bruges til at se hvordan noget klare sig, men aktivt skal bruges til at udvikle hvilken type content du producerer og distribuerer.

Jeg kunne skrive mere om hvert enkelt punkt og kunne sikkert også komme i tanke om flere punkter der ville være værd at nævne, men jeg vil stoppe her. Tak til alle som var med. Og nåh ja, så lovede jeg vist nogle tegninger 🙂

Du kan se flere grafiske referater og læse om grafisk facilitering fra BorgEpic lige HER.

2 tanker om “3 vigtige pointer fra Clever Content Conference 2016

    • Hasseborg IndlægsforfatterSvar

      Sure. You can share it all you want, as long as you leave proper credit to me as illustrator

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *